Sva pitanja vezana za korištenje korisničkog web sučelja
Ukoliko knjigovodstveni program podržava importiranje XML datoteke, možete preuzeti račun tako da iz popisa računa preko stavke “Akcije” izaberete “Preuzmi” i nakon toga XML datoteku pošaljete Vašem knjigovodstvu.
Obzirom da eRačun mora pravilno formatiran kao XML datoteka nužno je da se svi podaci unesu pravilno te je ukoliko se koristi ePoslovanje web korisničko sučelje nužno unijeti sve podatke kroz formu unutar stavke “Kreiraj račun”.
Unutar kreiranja računa pod stavkom „Podaci o računu” možete priložiti vizualnu reprezentaciju računa ili vezani dokument koji se također šalje primatelju.
Nužni su gotovo svi elementi kao i kod klasičnog računa. Ukoliko kroz web aplikaciju preskočite obavezno polje, sustav verifikacije će Vas o tome obavijestiti pri pokušaju slanja.
Najčešći razlog za ovakvu grešku je da naš servis nije registriran kao Vaš informacijski posrednik na FINA e-Račun B2G sustavu. Za to morate ispuniti ovaj obrazac sa svojim podacima: FINA-zahtjev-za-registraciju.pdf. Ispunjeni dokument se mora dostaviti FINA-i (osobno ili online na mail: e-racun@fina.hr). Nakon što se provede registracija moći ćete slati eRačune putem našeg servisa, status promjene možete…
Statusi eRačuna se dijele na transportne statuse i statuse poslovnog procesa. TRANSPORTNI STATUSI: U pripremi (PENDING) – Dokument je stigao u sustav, idući korak je validacija U validaciji (VALIDATION) – Dokument je u procesu validacije, provjerava se ispravnost sintakse XML datoteke, jesu li sa obavezna polja upisana, odgovaraju li podaci korisnika podacima upisanim u XML…
Ukoliko ste ga poslali kroz knjigovodstveni program onda ga najlakše i stornirajte kroz isti. Ako ipak koristite web aplikaciju kliknite na „kreiraj Odobrenje/storno“.
Iz nekog razloga Vaš primatelj je odbio prihvatiti račun. Kontaktirajte ga i provjerite razlog. Nakon toga stornirajte taj isti račun kod sebe te kreirajte novi i pošaljite ga pod novim brojem računa
Dva su moguća razloga – 1) primatelj nije preuzeo dokument na svoje računalo ili 2) račun ima grešku zbog koje ne može biti dostavljen.
Kako biste osporili primljeni eRačun, unutar popisa primljenih računa preko stavke “Akcije” trebate izabrati “Odbaci”.