Slide eRačun Servis za slanje eRačuna i ostalih eDokumenata POSLOVNA RJEŠENJA Želite slati eRačune putem našeg servisa? Nazovite nas! ili se Registrirajte! +385 (0)21 494-000 • Bez vremenski uvjetovane ugovorne obveze • API integracija, web sučelje i import XML datoteka • Kompatibilnost sa Moj eRačun API v1 i v2 • cijena slanja iznosi 0.50 KN + PDV po računu

Često postavljena pitanja

eRačuni - Zakonske odredbe

Elektronički račun ili eRačun je dokument koji je po svom sadržaju istovjetan papirnatom računu, ali ga može kreirati samo certificirani informacijski posrednik (tvrtka Pondi d.o.o. kroz svoj sustav ePoslovanja).

Od 1.12.2018. svi korisnici državnog proračuna su obvezni zaprimati elektroničke račune, odnosno Zakonom o elektroničkom izdavanju eRačuna u javnoj nabavi uvedena je obveza zaprimanja eRačuna u postupcima javne nabave i bagatelne nabave.

Od 01.07.2019. obveznici izdavanja i slanja e-računa su svi izdavatelji računa koji javnim i sektorskim naručiteljima šalju račune za obavljene robe i usluge koje su proizišle iz postupaka nabave.

Da, temeljem Zakona o elektronički izdanim računima u javnoj nabavi (https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2018_10_94_1817.html) bez obzira na vrijednost nabave, obveza izdavanja eRačuna se ne mijenja.

Prema zakonu o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, dužni ste slati račune u elektroničkom obliku svim pravnim subjektima koji su obveznici javne nabave. Dakle, eRačune morate slati svim državnim firmama, te sektorskim naručiteljima (komunalnim poduzećima, poduzećima u vlasništvu gradova itd…) koji sudjeluju u javnoj nabavi. eRačune možete (ali ne morate) slati svim poslovnim subjektima jer korištenjem eRačuna olakšavate proces izdavanja, transporta i zaprimanja računa, čime štedite na vremenu i novcu.

Ne, krajnji korisnik treba poslati eRačun putem informacijskog posrednika (www.ePoslovanje.hr) koji se obvezuje da eRačun bude izrađen u skladu s normom koju propisuje Direktiva 2014/55/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 16. travnja 2014. godine. Sam eračun mora biti u formi XML datoteke, te mora biti sukladan sa EU normom EN 16931. Službena specifikacija upotrebe eRačuna u UBL 2.1 formatu može se pronaći na https://eposlovanje.hr/EN-UBL-HR-Specifikacija%20upotrebe.pdf

Kako bi se eRačun pravilno poslao ili zaprimio, krajnji korisnik treba poslati eRačun putem informacijskog posrednika.

Load More

ePoslovanje.hr eRačun - Osnovne informacije

ePoslovanje nudi automatizaciju poslovnih procesa među kojim se ističe usluga slanja i primanja eRačuna. ePoslovanje eRačun omogućuje bržu, efikasniju, točniju i jeftiniju razmjenu poslovnih dokumenata (eRačuna, eOdobrenja itd.).
Službeno smo odobreni od strane Ministarstva gospodarstva kao “informacijski posrednik” te smo u potpunosti sukladni sa svim EU normama (EN 16931) i zakonskom regulativom Republike Hrvatske.

Nema trikova! Nudimo uslugu bez vremenski uvjetovane ugovore obveze uz izuzetne cijene i izuzetnu podršku.

Apsolutno ne. Uslugu možete koristit npr. samo jedan dan bez ikakvih penala za raskid ugovora.

Da. Ne postoje zakonske ni tehničke prepreke da Vi kao korisnik upotrebljavate usluge više informacijskih posrednika.

Naravno. Poželjno je korištenje vlastitog certifikata, ali ako ga nemate možete koristiti naš. Korištenje našeg certifikata je uključeno u uslugu slanja računa.

Prepaid paket je prilagođen korisnicima koji šalju manji broj računa mjesečno ili u neredovitim intervalima. Minimalna uplata je 20 KN +PDV a iznos se može iskoristiti unutar 365 dana.
Postpaid paket je namijenjen korisnicima koji šalju veći broj računa mjesečno ili žele uslugu plaćati na mjesečnoj bazi. Mjesečna naknada je 20 KN + PDV , u što je uključeno slanje 40 računa. Svaki idući račun košta 0.50 KN + PDV.

Promjena tipa korisničkog paketa se vrši kroz web sučelje pod stavkom “Moji podaci” i promjena vrijedi od 1. idućeg mjeseca.

Stanje na Vašem računu se briše, dakle ako ste npr. imali 10 kn na saldu, isti će se izbrisati.

Sredstva uplaćena na prepaid korisnički račun vrijede 365 dana.

Naravno. Primanje računa ne naplaćujemo.

Slanje eRačuna košta 0.50 HRK + PDV. Za više detalja pogledajte Cjenik.

Load More


ePoslovanje.hr eRačun - Registracija korisničkog računa

Kako biste mogli slati eRačune preko ePoslovanja, najprije je potrebno da se registrirate kao naš korisnik te slijedite daljnja uputstva.

Registrirati se možete preko poveznice https://eracun.eposlovanje.hr/client/register gdje trebate upisati sve tražene podatke te kliknuti na „REGISTRIRAJ SE“ u donjem desnom kutu.

Nakon završene registracije, na email ćemo Vam poslati ugovor kojega trebate ispisati u dva primjerka, potpisati ga i pečatirati te nam ga dostaviti poštom na:
Pondi d.o.o.
Skradinska 11
21000 Split

Ne, nakon registracije možete ući u svoj korisnički račun, prošetati kroz sučelje kako bi se upoznali sa sustavom i vidjeli što sve sadrži. Usluga postaje aktivna po primitku ovjerenih Ugovor usluga postaje aktivna.

Da, po završetku registracije, na upisanu e-mail adresu će vam doći Ugovor koji trebate ovjeriti pečatom i potpisom te ga poslati poštom na našu adresu. Kako bismo ubrzali proces aktivacije, možete nam poslati i scan ovjerenog Ugovora na e-mail podrska@poslovanje.hr.

Ne, nema ugovorenog vremenskog razdoblja te u svakom trenutku klijent može raskinuti Ugovor bez ikakvih dodatnih troškova.

Load More


ePoslovanje.hr eRačun - Korisničko web sučelje

Korisničkom sučelju se pristupa preko linka “Prijava“: https://eracun.eposlovanje.hr/Client/Login koristeći pristupne podatke koje ste izabrali pri registraciji.

Svoje korisničke podatke možete promijeniti unutar ePoslovanje web korisničkog sučelja pod stavkom “Moji podaci”.

Uplata sredstava se vrši kroz web korisničko sučelje pod stavkom “Uplata na račun”. Uplatu se može izvršiti direktno na naš račun ili kartičnim plaćanjem

Iznos koji se uplaćuje je iznos s PDV-om a pod korisničkim računom se prikazuje neto iznos bez PDV-a.

Zadnjih 10 Ulaznih/izlaznih računa se prikazuju na početnoj stranici web korisničkog sučelja a popisu svih računa se pristupa preko stavke “Moji dokumenti”.

Putem API-ja

Ako Vaš knjigovodstveni program podržava spajanje na naš servis putem API-ja (našeg ili API-ja drugih servisa koje podržavamo), onda možete račune slati direktno iz Vašeg knjigovodstvenog programa. Za informacije o kompatibilnosti Vašeg knjigovodstvenog programa sa našim servisom molim kontaktirajte proizvođača Vašeg knjigovodstvenog programa.

Ako Vaš knjigovodstveni program ne podržava naš servis, rado ćemo im pomoći u implementaciji našeg servisa u njihovu aplikaciju.

Putem web sučelja – import XML datoteke

Ako Vaš knjigovodstveni program podržava izvoz računa u XML datoteku, onda tu XML datoteku putem našeg web sučelja možete uvesti tako da se ulogirate u sustav i jednostavno je uploadate preko naše online forme

Ručno upisivanje računa putem web sučelja

Ako nemate knjigovodstveni program, ili ga imate ali ne podržava naš servis i nema izvoz računa u XML datoteku, račun možete poslati tako da prepišete sve elemente računa kroz našu web formu. Ova funkcionalnost je maksimalno pojednostavljena te se koristi za krajnji slučaj ili za unos manjeg broja računa.

Podržani su svi tipovi računa putem knjigovodstvenih programa te kao import XML datoteke.

Putem web aplikacije podržani su računi sa PDV-om od 25%, sa PDV-om od 13%, sa PDV-om od 5%, sa prijenosom porezne obveze i sa oslobođenjem od PDV-a.

Da, putem knjigovodstvenog programa ili procedure importa XML datoteke.

Naravno, prvi put kada kreirate račun možete ga spremiti i onda će biti dostupan kao predložak kojem možete pristupiti preko stavke “Spremljeni računi”.

Za slanje na poslovnu jedinicu potrebno je upisati šifru poslovne jedinice ako šaljete iz računovodstvenog programa, a ako šaljete kroz naše web korisničko sučelje trebate odabrati poslovnu jedinicu pri odabiru OIB-a primatelja.

Unutar popisa izdanih računa za svaki račun može se vidjeti njegov trenutni status.

Poslani eRačuni se ne mogu više mijenjati, nakon storniranja računa ispravak treba ponovno izraditi i poslati primatelju.

Kako biste osporili primljeni eRačun, unutar popisa primljenih računa preko stavke “Akcije” trebate izabrati “Odbaci”.

Dva su moguća razloga – 1) primatelj nije preuzeo dokument na svoje računalo ili 2) račun ima grešku zbog koje ne može biti dostavljen.

Iz nekog razloga Vaš primatelj je odbio prihvatiti račun. Kontaktirajte ga i provjerite razlog.

Nakon toga stornirajte taj isti račun kod sebe te kreirajte novi i pošaljite ga pod novim brojem računa

Ukoliko ste ga poslali kroz knjigovodstveni program onda ga najlakše i stornirajte kroz isti.

Ako ipak koristite web aplikaciju kliknite na „kreiraj Odobrenje/storno“.

Statusi eRačuna se dijele na transportne statuse i statuse poslovnog procesa.

TRANSPORTNI STATUSI:

U pripremi (PENDING) – Dokument je stigao u sustav, idući korak je validacija

U validaciji (VALIDATION) – Dokument je u procesu validacije, provjerava se ispravnost sintakse XML datoteke, jesu li sa obavezna polja upisana, odgovaraju li podaci korisnika podacima upisanim u XML datoteci. Nakon uspješne validacije dokumenta slijedit potpisivanje digitalnim certifikatom

Poslan (SENT) – Dokument je poslan primatelju (u FINA B2G pretinac ako je korisnik obveznik javne nabave, u pretinac drugog informacijskog posrednika ako imamo ugovor sa tim informacijskim posrednikom, ili na mail)

Zaprimljen (DELIVERED) – Dokument je uspješno isporučen krajnjem korisniku (downloadan je putem linka u emailu kojeg smo poslali, ili je preuzet iz pretinca drugog informacijskog posrednika)

Poništen (CANCELED) – Korisnik je otkazao slanje dokumenta. Ova opcija je moguća samo dok se dokument nalazi u statusu VALIDATION

Isporuka neuspješna (UNSUCCESSFULL) – Isporuka klijentu nije bila moguća (nepostojeći pretinac kod drugog informacijskog posrednika, greška u podacima u XML datoteci ili dokument nije preuzet sa download linka u roku od 30 dana. Ako nisu preuzeti, dokumenti se korisniku ponovno šalju svakih 7 dana, 30 dan se označavaju kao UNSUCCESSFULL)

STATUSI POSLOVNOG PROCESA:

– (NO_STATUS) – Dokument još nema nikakav status poslovnog procesa

Odobren (APPROVED) – Dokument je odobren od strane primatelja

Odbijen (REJECTED) – Dokument je odbijen od strane primatelja. Primatelj može ostaviti razlog odbijanja, ali nije obavezan

Plaćen u potpunosti (PAYMENT_FULFILLED) – Dokument je potpunosti plaćen

Plaćen djelomično (PAYMENT_PARTIALLY_FULFILLED) – Dokument je djelomično plaćen, primatelj dokumenta može navesti iznos parcijalne uplate, ali nije obavezan

Za korisnike koji nisu obveznici javne nabave može se pratiti i jesu li otvorili link s računom i preuzeli ga (Otvoren DL link – DA/NE)

Nužni su gotovo svi elementi kao i kod klasičnog računa. Ukoliko kroz web aplikaciju preskočite obavezno polje, sustav verifikacije će Vas o tome obavijestiti pri pokušaju slanja.

Unutar kreiranja računa pod stavkom „Podaci o računu” možete priložiti vizualnu reprezentaciju računa ili vezani dokument koji se također šalje primatelju.

Obzirom da eRačun mora pravilno formatiran kao XML datoteka nužno je da se svi podaci unesu pravilno te je ukoliko se koristi ePoslovanje web korisničko sučelje nužno unijeti sve podatke kroz formu unutar stavke “Kreiraj račun”.

Ukoliko knjigovodstveni program podržava importiranje XML datoteke, možete preuzeti račun tako da iz popisa računa preko stavke “Akcije” izaberete “Preuzmi” i nakon toga XML datoteku pošaljete Vašem knjigovodstvu.

Load More


ePoslovanje.hr eRačun - ERP integracija

Korisnici Pantheona radi uspješne inegracije pri registraciji svoje korisničko ime moraju unijeti u numeričkom formatu. Integracija se vrši na način da se unesu korisničko ime i šifra dobijene u mailu potvrde i promijeni server u “https://eracun.eposlovanje.hr/exchange/”.

Više informacija o integraciji s Pantheonom možete dobiti na:
Pepo Piškor
pepo@aliquantumidea.hr
+385 091 205 9407

Load More

ePoslovanje.hr eRačun - Informacije za developere

Našem servisu, među ostalim načinima, možete pristupiti putem REST API-ja. Dokumentacija za pristup REST API-ju može se preuzeti na sljedećem linku: https://eposlovanje.hr/api_dokumentacija.pdf.

Neke od osnovnih primjera kako izgleda formatirana XML datoteka možete vidjeti ovdje: https://eposlovanje.hr/wp-content/uploads/2020/08/primjeri-xml.zip .

Pogledajte i službenu specifikaciju upotrebe: https://eposlovanje.hr/wp-content/uploads/2020/08/EN-UBL-HR-Specifikacija-upotrebe.pdf

Load More

Kontaktirajte nas

Želite saznati više o ePoslovanje servisu za slanje eRačuna?

Niste pronašli ono što vas zanima? Želite postati korisnik ili trebate pomoć sa integracijom sa API-jem? Kontaktirajte nas telefonom ili preko kontakt forme.

Pondi d.o.o.

Ostravska 8

21000 Split

OIB: 62781739468

IBAN kod Raiffeisenbank Austria d.d.
HR9324840081102621731


Nadležan sud: Trgovački sud u Splitu, MBS: 060121488
Temeljni kapital uplaćen u cijelosti: 22.200,00 HRK
Članovi društva: Domagoj Bikić

Adresa

Ostravska 8
21000 Split

Radno vrijeme

Pon – Pet …… 08 – 16h